ИНФОРМАЦИОННО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА КАК УСЛОВИЕ ПОДГОТОВКИ МАГИСТРАНТОВ ОБРАЗОВАНИЯ К ПРОЕКТНО-ЭВРИСТИЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ

INFORMATION AND EDUCATIONAL ENVIRONMENT AS A CONDITION FOR PREPARING MASTERS OF EDUCATION FOR DESIGN AND HEURISTIC ACTIVITIES

САЛМАНОВА Джамила Абдулкафаровна, ЧУПАНОВ Абдула Хизриевич, АБДУЛАТИПОВА Эльмира Абдулатиповна

SALMANOVA Jamila Abdulkafarovna, CHUPANOV Abdula Khizrievich, ABDULATIPOVA Elmira Abdulatipovna

Балтийский гуманитарный журнал, № 2(35) 30.05.2021

Аннотация:
Статья посвящена анализу значению информационно-образовательной среды как условие подготовки магистрантов образования к проектно-эвристической деятельности. Описано значение информационно-образовательной среды как с точки зрения требований, определяющих условия организации образовательного процесса, установленных ФГОС. Помимо этого, рассмотрен опыт использования информационно-образовательной среды, в качестве основного инструмента организации образовательного процесса и развития навыков и теоретической базы проектно-эвристической деятельности.

Ключевые слова:
информационно-образовательная среда,проектно-эвристическая деятельность,федеральные государственные образовательные стандарты,функции информационно-образовательной среды
Description:
Modern problems of education require educational institutions to quickly restructure the educational process in accordance with the conditions in which both educational institutions and students are located. Such requirements are dictated by the high growth rate of information, the novelty of scientific and technological progress, as well as its lack of study by the legal regulation of the state. However, the task of developing a certain type of competence requires considerable attention from educational institutions, due to their specificity and complexity. Despite the fact that the world wide web in the modern world has become a form of reality for the younger generation, along with such traditional forms as family, study groups, friends, television, etc., educational institutions have the opportunity to develop tools that will allow them to respond to the challenges facing society, primarily by creating an information educational environment.

Key words:
Professional competence,educational environment,knowledge,skills,information,experiment,methods,control,practice,analysis,specialty